Shanir Blumenkranz' Abraxas (ZDA, IZR), Jošt Drašler (SLO)

Foto: Promo, Tomo Vrešak
petek, 18. januar, ob 21.00
Gabrijel, Cerkno
Vstopnice: 5 €


Shanir Blumenkranz' Abraxas (ZDA, IZR);
našpičena psihadelična »Zorniada«


Shanir Blumenkranz (gimbri, el. bas)
Aram Bajakian (el. kitara)
Eyal Maoz (el. kitara)
Kenny Grohowski (bobni)

 

video_01, video_02, audio




Jošt Drašler (SLO);
improvizacija na kontrabasu


Jošt Drašler (kontrabas)


video_01
, video_02, www



Začetek letošnjega festivala Keltika bo karseda udaren in barvit! Gostili bomo ameriško-izraelski kvartet Shanir Blumenkranz' Abraxas, ki bo igral skladbe Johna Zorna, uvodoma pa bomo slišali improvizacijo na kontrabasu Jošta Drašlerja. Zasedba Shanir Blumenkranz' Abraxas je nastala za potrebe snemanja albuma Abraxas: Book of Angels Volume 19 (2012) iz diskografske serije Johna Zorna The Book of Angels. Kvartet je nato prevzel ime albuma za ime benda in se ustalil kot stalna zasedba, ki še naprej večinoma igra Zornove skladbe. Tokrat bo na sporedu ostrejša Zornova novodobna klasika, nazobljena mešanica tradicionalnih judovskih obrazcev in radikalnejših (ob)rockovskih slogov v slogu metala in hardcora, kakršno najdemo na letos objavljenem albumu Gevurah, delu »kovčka« enajstih albumov Zornovih skladb pod naslovom Masada Book 3 – The Book Beri'ah. Pred nastopom Abraxas bomo slišali kontrabasista Jošta Drašlerja, ki bo predstavil solo album The Balloon Catcher.

 

Glasbeni izraz, v katerem četverica združuje prvine judovske tradicionalne glasbe, jazza, improvizacije in ostrejših rockovskih oblik, smo po albumu Abraxas ponovno slišali leta 2013, ko je kvartet objavil album Psychomagia (spet z Zornovimi skladbami) ter znova letos na že omenjenem albumu iz kompleta Masada Book 3 – The Book Beri'ah. Zasedba v prepoznavne Zornove skladbe vnaša prvine psihadelije; zanjo najbolj skrbi vodja zasedbe Shanir Ezra Blumenkranz, ki poleg basa igra tudi na maroško tradicionalno glasbilo gimbri, značilno za ritualno, trans vzbujajočo glasbo gnawa. Blumenkranz od leta 1999 sodeluje z Zornovo založbo Tzadik; kot glasbenik ali producent je prisoten na več kot 25 Tzadikovih albumih in igra tudi v drugih zasedbah, kot so Rashanim, Secret Chiefs 3 ali Banquet of the Spirits. Slednji bend, ki ga vodi tolkalec Cyro Baptista, smo slišali tudi na festivalu Jazz Cerkno leta 2013, ko je ravno tako igral Zornove komade, in sicer iz albuma Caym, sedemnajstega v nizu Book of Angels.

 

Tudi ostali člani so izjemno dejavni v drugih projektih. Kitarist Aram Bajakian ima kar tri magisterije iz različnih glasbenih disciplin. Med njegovimi sodelovanji najdemo imena, kot so John Zorn, Lou Reed in Marc Ribot. Vodi več zasedb, npr. Aram Bajakian's Kef, ki je pri Tzadiku leta 2011 objavila po zasedbi imenovan album. Tudi drugi kitarist Eyal Maoz vodi več zasedb (Edom, Dimyon, Crazy Slavic Band) in je sovodja več duov in triov ter gostujoči član Zornovega projketa Cobra. Z bendom Edom, v katerem sta mdr. John Medeski in Shanir Ezra Blumenkranz, je pri Tzadiku objavil albuma Edom (2005) in Hope and Destruction (2009). Bobnar Kenny Grohowski, sicer član benda Secret Chiefs 3, redno sodeluje z Zornom in založbo Tzadik, ob tem pa igra s širokim naborom glasbenikov različnih žanrov, od radikalnega metala prek jazza do brazilskih tradicionalnih slogov. Iz dolgega seznama sodelavcev gre izpostaviti glasbenike, kot so Vernon Reid (Living Colour), Cassandra Wilson in Francis Mbappe.

 

Uvod v udarni koncert benda Abraxas bo v rokah kontrabasista Jošta Drašlerja, ki ga poznamo iz številnih jazzovskih in drugih zasedb, kot so Drašler / Karlovčec / Drašler, Zmajev rep ali Kombo Zlatka Kaučiča. Drašler je poleg muzikologije študiral kontrabas na deželnem Konservatoriju v Celovcu. Sodeloval je (ali še sodeluje) z mnogimi priznanimi glasbeniki, kot so Tomaž Grom, Kaja Draksler, Evan Parker, Johannes Bauer, Martin Küchen in Cene Resnik. V zadnjem času se intenzivno ukvarja s svobodno improvizacijo, sad tega raziskovanja pa je hvaljeni solistični prvenec The Balloon Catcher, ki je izšel pri založbi Zavoda Sploh. »Drašlerju uspe ob dokaj »vsakdanji« rabi inštrumenta sestaviti izredno širok spekter zvočne izraznosti, zahvaljujoč predvsem svoji tehnični izurjenosti,« je v spletni reviji Odzven zapisal Peter Baroš. Po Drašlerjevi improvizaciji pa nas čaka »sefardski Jimi Hendrix na počitnicah v maroškem Fezu«, kot je bend Abraxas v DownBeatu opisal cenjeni kritik Bill Milkowski.


Nazaj na vrh