Miusow (SI), Kombo C (SI, IT)

Promo

sobota, 15. avgust, ob 21.00
Star plac, Cerkno; v primeru dežja bo prizorišče pokrito
Vstopnice: 7 € predprodaja / 10 € na dan koncerta
(v predprodaji je omejeno število vstopnic, dodatne vstopnice bodo na voljo na dan koncerta)

 

Miusow (SI); elektronsko zatripani jazz

 

Andrej Čopar (saksofoni, flavta)
Žiga Murko (pozavna, elektrode)
Peter Pavičić (el. kitara)
Žiga Golob (kontrabas)
Blaž Grm (bobni, klaviature)


 

video_01, video_02, audio, fb

 

 

Kombo C (SI, IT); mladostniški jazz-rock udarec

 

Zlatko Kaučič (umetniški vodja)
Tomi Novak (bobni)
Robi Erzetič (bobni)
Ajk Vremec (el. kitara)
Anton Lorenzutti (el. kitara)
Tilen Kravos (el. kitara)
Timi Vremec (el. bas)
Francesco Ivone (trobenta, efekti)


 

video_01, video_02, audio, fb




Sklepni dogodek poletne Keltike bo hkrati uvod v Jazz Cerkno, ki bo letos potekal od 17. do 19. septembra. Nastopili bosta dve domači jazz zasedbi, ki sta tudi vsaka po svoje povezani z našim festivalom. Andrej Čopar, ki je zasnoval koncept spreminjajoče se zasedbe Miusow, je že leta 2004 nastopil na našem festivalu s solistično različico tega projekta. Zlatko Kaučič, mentor in umetniški vodja Komba C, pa je na cerkljanskem jazz festivalu prisoten že od samih začetkov. Briški tolkalec bo tokrat predstavil že tretjo različico zasedbe, ki je nastala kot sad njegove glasbene šole. Glasba Komba C črpa iz jazza, rocka in improvizacije; čeprav večidel temelji na močnem groovu, je v njej najti obilo presenetljivih obratov. Bend je lani objavil hvaljeni album Petelin iz Noznega. Kvintet Miusow je izšel iz omenjenega solo projekta, ki se je leta 2007 oblikoval v Miusow Quartet. Če se je slednja zasedba vešče poigravala s premisami art jazza, pa se pomlajeni kvintet sedaj strumno giblje med akustično in elektronsko godbo ter rahlo eteričnim jazzom in eksperimentalnimi posegi.

 

Kombo C združuje najmlajšo generacijo domačih glasbenikov, ki se pod Kaučičevim vodstvom učijo »ustvarjati glasbo zunaj klišejev sodobne popularne produkcije«. Tako zasedba kot Kaučičeva glasbena šola delujeta pod okriljem KUD-a Zvočni izviri pri Zvezi kulturnih društev Nova Gorica. KUD je leta 2017 obeležil 15-letnico delovanja, med sadovi njegovega delovanja pa so poleg različic zasedbe Kombo (A, B in C) ter njihovih opaženih albumov in nastopov tudi številni projekti, ki so jih zagnali nekdanji udeleženci delavnic. Gre za muzičiste, ki tvorijo pomemben del slovenske jazzovske scene in tudi druge alternativne glasbe, kot so Samo Šalamon, Vitja Balžalorsky, Vid in Jošt Drašler, Jan Jarni, Tina Jenko, Marko Lasič, Jure Boršič, Gal Furlan, Matjaž Bajc in številni drugi. Na albumih in koncertih so se različnim formacijam Komba pridružili nekateri vidni tuji glasbeniki, kot so Javier Girotto, Herb Robertson ali Bruno Cesselli.

 

Kombo C, najmlajša različica Komba, pa je, kot je sam Kaučič povedal za portal Centralala, »takorekoč prišel kar iz garaž, domačih sob in sanj. Razen basista, ki ima benda, so bili vsi ostali totalno na začetku. Zavihati je bilo treba rokave in trdo delati. Po treh letih pa zgoščenka Petelin iz Noznega.« Omenjeni album, že šesti, ki ga podpisuje katera od zasedb Kombo, a prvi za Kombo C, je izšel 2019 pri KUD Zvočni izviri. Koncert Komba C bo uvedel kvintet Miusow, ki združuje starejšo in mlajšo generacijo glasbenikov. Iz začetne ideje Andreja Čoparja se je kasneje oblikoval Miusow Quartet, ki je leta 2007 objavil album Smejmo se skupaj. Iz tedanje zasedbe je poleg Čoparja v sedanjem kvintetu (ki zdaj nosi enostavno ime Miusow) še Blaž Grm, ostali člani pa so dobro znani akterji domače jazz in eksperimentalne scene.

 

»Čudna so pota ciklov reinkarnacij. Nekoč je bil namreč kvartet, pa se je ponovno utelesil kot peteroglav. Ko igra Miusow, lahko sicer v njihovi trdi a obenem tankočutni glasbi slišimo odzvanjanje prejšnje, štiričlanske skupine, predhodnega fonograma, saj Miusow od svoje preteklosti ne beži. Ravno tako pa je ne želi pogrevati, zatorej je občinstvo v novem poglavju deležno svežih glasbenih prebliskov ter zvočnih zgodb, porojenih skozi suvereno, atipično podalpsko držo,« so člani benda zapisali ob izidu albuma Free Entry (Jazz And Blues Records, 2019). Tudi kritik Goran Kompoš je v svoji recenziji za Mladino sedanji kvintet primerjal s početjem prejšnje zasedbe ter sklenil, da je v glasbi aktualne zasedbe več »zvočno kompleksnejših (tudi elektroakustičnih) skladb, ob katerih hitro postane jasno, da zasedba odpira novo poglavje, ki bo očitno močno slonelo na medsebojni igri izvrstnih instrumentalistov.«


Nazaj na vrh