Galerija   

Katalena (SLO)

Foto: Luka Kaše

sobota, 23. marec,
ob 20.00
Kinogledališče Tolmin
Vstopnice: 5 € predprodaja (mojekarte.si in Kinogledališče Tolmin) / 7 € na dan koncerta na prizorišču 


Vesna Zornik (glavni vokal, spremljevalni vokali)
Polona Janežič (klavir, klaviature, psalter, spremljevalni vokali)
Boštjan Gombač (klarinet, saksofoni, krilovka, teremin, ukulela, kositrne piščali, fujara, pozavna, spremljevalni vokali)
Tibor Mihelič Syed (el. bas, gimbri, ukulela, Roland HPD 20, el. kitara, spremljevalni vokali)
Boštjan Narat (el. kitara, bendžo, spremljevalni vokali)
Robert Rebolj (bobni, tolkala)

 

video_01, video_02, audio, www, fb

Tokrat bo program festivala Keltika že drugič gostoval v Tolminu, in sicer s koncertom zasedbe Katalena, ki se je prva na slovenski glasbeni sceni lotila ljudske zapuščine z rockovskimi inštrumenti. Njen nastop v bližini soške fronte bo še kako primeren, saj se je zasedba na zadnjem albumu Človek ni zver, ki je izšel lani, ko smo obhajali stoletnico konca prve svetovne vojne, lotila tematike vojne in njenih strahot. Katalena je tudi prejšnjih šest albumov konceptualno zastavila okrog kakega glasbenega motiva ali družbenega pojava (poroka, rezijanska glasba, otroške poštevanke idr.). Nov album predstavlja svojevrstno posebnost, saj na njem ni predelav ljudskih pesmi, pač pa na njem najdemo zvečine avtorsko glasbo in besedila članov zasedbe ter nekaj uglasbitev verzov v drugi vojni padlega poeta Iva Brnčića. Album, ki ga je produciral Chris Eckman (The Walkabouts, Glitterbeat Records), je bil deležen odličnih ocen. O njem je Katarina Juvančič v Odzvenu zapisala: »Katalena še nikoli ni zvenela tako prepričljivo, zrelo, brezkompromisno, presunljivo in subtilno hkrati.«

 

Zasedba Katalena se je oblikovala na glasbeni delavnici, ki je leta 2001 potekala v belokranjski vasici Črmošnjice. Čeprav je bila delavnica, na kateri so glasbeniki preučevali in preigravali slovenske ljudske pesmi, zamišljena kot enkraten glasbeni projekt, je zasedba postala stalna in začela z rednimi nastopi. Nekateri člani benda so bili takrat dejavni v alter-rockovskih bendih, medtem ko nekateri člani sploh niso imeli glasbeniških izkušenj. Kljub temu se je bend že od začetka predstavil kot kompaktno zveneča zasedba z jasno osmišljenim konceptom: z modernim, zvečine rockovskim inštrumentarijem interpretirati pesmi iz zakladnice slovenskih ljudskih pesmi in jih prenesti v današnji čas. Pri tem se niso ozirali na v etnomuziokoloških krogih tako čislano »avtentičnost«, saj skupina, kot sami pravijo njeni člani, »dediščine ne razume zgolj kot vir, pač pa poskuša skozi glasbo in besedila vzpostavljati dialog s preteklostjo ter na ta način premišljati lastno vpetost v prostor, čas, skupnost ter njeno zgodovino in sedanjost«.

 

Leto po nastanku je bend objavil prvenec (Z)godbe, ki je, tako kot njegovih šest naslednikov, prejel odlične ocene. Sledili so albumi Babje leto (2004), Kmečka ohcet (2006), Cvik cvak! (2008), Noč čarovnic (2011), Enci benci Katalenci (2015) in Človek ni zver (2018). Zasedba svoje koncerte popestri s prvinami teatra, zato ne čudi, da se je uspešno spopadla tudi s plesnimi in gledališkimi predstavami. Mdr. je sodelovala z Valentino Turcu in Edwardom Clugom ter baletnim ansamblom SNG Maribor. Vrhunec tega sodelovanja je bila glasbeno-scenska predstava Špic cvak!, ki ga je bend z omenjenimi koreografinjo in koreografom ter baletnim ansamblom SNG Maribor leta 2009 postavil na oder Gallusove dvorane Cankarjevega doma v Ljubljani. Sodelovanje s Clugom je znova oživelo leta 2018, ko je zasedba ustvarila glasbo za njegovo baletno pravljico Kekec, ki so jo nato lani objavili še na albumu. Tudi album Enci benci Katalenci so v sodelovanju z režiserko Ivano Djilas nadgradili v gledališko predstavo, ki jo od leta 2015 igrajo po vsej Sloveniji.

 

Z leti je bend na albume uvrščal vse več avtorskih skladb, kar je kulminiralo na zadnjem albumu, na katerem je najti le skladbe članov zasedbe. Album Človek ni zver se napaja pri dediščini slovenskih ljudskih pesmi z vojaško tematiko, bistveno pa jo sooblikujejo uglasbitve poezije Iva Brnčića ter avtorske skladbe, ki vsebinsko in oblikovno sledijo tradiciji. V slednji pa ne najdemo pesmi, ki bi opevale heroizem, marveč raje kot junaštva opisujejo stisko ter strah mladega človeka. Člani Katalene so izjemno dejavni tudi pri gledaliških predstavah, filmskih, literarno-glasbenih in plesnih projektih ter so igrali ali igrajo v drugih zasedbah, kot so zasedba Nece Falk, Terrafolk, Melodrom, Bast ali bend Chrisa Eckmana ter vodijo lastne projekte, kot so Tango Apasionada, Narat, The Puzzled in Patty Diphusa. V Cerknem smo Vesno Zornik lani gostili v bendu Brest, Gombača pa mdr. poznamo iz otroških delavnic, ki jih že vrsto let vodi na festivalu Jazz Cerkno. Letos bo na festivalu tudi nastopil, in sicer v projektu s Trobilnim orkestrom Slovenske filharmonije.


Koncert pripravljamo v koprodukciji z Zavodom KŠM Tolmin


Nazaj na vrh