Gorilla Mask (DE), Sketchbook Quartet (AT)

David Beecroft, Promo
 

sobota, 29. februar, ob 21.00
Gabrijel, Cerkno
Vstopnice: 5 €

 

Gorilla Mask (DE); odpičeno jazziranje

 

Peter Van Huffel (saksofoni, efekti)
Roland Fidezius (el. bas, efekti)
Rudi Fischerlehner (bobni)

 

video_01, video_02, audio, www, fb

 

 

Sketchbook Quartet (AT); eklektični jazz z vplivi rocka

 

Leonhard Skorupa (tenorski saksofon, semplanje, klaviature)
Andi Tausch (kitara)
Daniel Moser (basovski klarinet)
Konstantin Kräutler (bobni)

 

video_01, video_02, audio, www, fb



 

Na dvojnem koncertu bomo slišali dve jazzovski zasedbi, nemško Gorilla Mask in avstrijsko Sketchbook Quartet, ki bosta prvič nastopili v Sloveniji, obe pa združujeta jazz z rockom in drugimi zvrstmi. Zasedbo Gorilla Mask vodi v Berlinu delujoči kanadsko-belgijski saksofonist Peter Van Huffel, ki se navdihuje pri glasbi Coltrana, Aylerja in Zorna, vendar pa v temle udarnem in sila energičnem triu izhaja tudi iz dinamike klasičnega tria v zgodovini trdega rocka (denimo Cream). Podobno eklektična je na Dunaju delujoča postjazzovska zasedba Sketchbook Quartet, ki jo sestavljajo štirje mladi glasbeniki. Povezuje jih zanimanje za moderen kreativen improviziran zvok; prizadevajo si porušiti meje med zvrstmi in igrati mešanico progresivnega rocka in komornega jazza z močno poudarjeno ritmično sekcijo.

Bend Gorilla Mask je sad nenehno aktivnega skupinskega uma treh veščih muzičistov. Saksofonist Peter Van Huffel iz svojega inštrumenta izvablja valovite linije, ki jih s plešočim basom in z nenehno pulzirajočimi bobni podpirata Roland Fidezius oziroma Rudi Fischerlehner. Njihova glasba je vase posesala punkovske, rockovske in tudi metalske vplive, a kljub temu ostajajo trdno zakoreninjeni v jazzu, svobodni improvizaciji in sodobni avantgardi. Prav to trčenje slogov ponuja ključ do identitete skupine. Gre za močno in tako po žanrski mešanici kot silovitosti izvedbe nenavadno glasbo 21. stoletja, obenem visoko intelektualno in naravnost urbano, poulično, ki ne skriva svojih neštetih vplivov.


Trio je objavil štiri albume, zadnji trije, Bite My Blues, Iron Lung ter Brain Drain, so izšli pri cenjeni portugalski založbi Clean Feed. O zadnjem albumu, s katerim so leta 2019 proslavili 10-letnico delovanja, so v belgijski reviji Jazz & Mo' zapisali: »Gorilla Mask je mikaven primer, kako sodobni izkušeni glasbeniki v jazz prinašajo vplive punka, rocka in metala.« Avstrijski Sketchbook Quartet svoj izraz imenuje »postjazz«, njeno manj običajno zasedbo inštrumentov pa dodatno dela posebno dejstvo, da v bendu ni basa. A kljub temu velja njihova glasba za zelo ritmično, kajti nekonvencionalno strukturirane skladbe krasijo nenehne spremembe stilov in pristopov. Tako se v njihovi žanrsko pisani govorici enakopravno izmenjujejo komorni jazz, surf rock, prvine kabareta in še kaj … 


Leta 2015 so pri avstrijski založbi Session Work Records objavili prvenec Ottos Mops, o katerem je David Mochida Krispel v avstrijski reviji za kulturo Falter zapisal: »Zasedba brez basa, a z ironijo, se napaja pri različnih oblikah glasbenih prepletanj, ki koreninijo v zgodovini jazza, in pogosto preklaplja med idiomi znotraj iste skladbe.« Pri isti založbi je leta 2018 izšel drugi album When Was The Last Time Vol. 1, ki ga je Peter Slavid za spletno stran londonjazznews ocenil kot »zelo prijeten album, poln dobre zabave, številnih sprememb v slogu in ritmu od začetka do konca«. Z nevsakdanjo zasedbo inštrumentov se dodelanih in večslojnih skladb lotevajo z mladostniško gorečnostjo, njihov izraz pa krasi svež in živahen zvok. »Ko eklektični postmodernistični komorni jazz sreča rock. Bogastvo detajlov in očarljivi zaključki skladb v poslušalcu ustvarijo hrepenenje po nepričakovanem.« (Andreas Felber, OE1 / WDR 3 Jazznacht)


Koncert zasedbe Sketchbook Quartet smo pripravili s pomočjo Avstrijskega kulturnega foruma v Ljubljani.


Nazaj na vrh