Golnar & Mahan (AT, IR), Wild Strings Trio (SI, SK, FR)

Promo / Tadej Čausevič

petek, 17. julij, ob 21.00
Star plac, Cerkno; v primeru dežja bo prizorišče pokrito
Vstopnice: 7 € predprodaja / 10 € na dan koncerta
(v predprodaji je omejeno število vstopnic, dodatne vstopnice bodo na voljo na dan koncerta)

 

Golnar & Mahan (AT, IR); iranski etno s prvinami jazza

 

Golnar Shahyar (glas, ak. kitara, klaviature)
Mahan Mirarab (ak. kitara, kitara brez pragov)
Amir Wahba (tolkala)

 

video_01, video_02, audio, www, fb

 

 

Wild Strings Trio (SI, SK, FR); vročekrvni miks etna in jazza

 

Aleksander Kuzmić (kitara)
Petra Onderufová (violina)
Toby Kuhn (čelo)

 

video_01, video_02, audio, www, fb



Na dvojnem koncertu bomo lahko prisluhnili mednarodnima zasedbama, ki se vsaka po svoje loteva oživljanja in posodabljanja tradicionalnih godb. Za imenom Golnar & Mahan se skrivata pevka Golnar Shahyar in kitarist Mahan Mirarab, ki se jima za potrebe koncertov pridruži še tolkalec Amir Wahba. Gre za iransko-avstrijsko navezo, ki deluje od leta 2011, ko sta se spoznala Shahyarjeva in Mirarab ter se odpravila na skupno glasbeno pot. Raziskujeta bogato perzijsko glasbeno dediščino, ki ji dodajata prvine akustičnega jazza z izrazito tenkočutnim prepletanjem zvena dveh akustičnih kitar in sugestivnega glasu vokalistke. Wild Strings Trio združuje glasbenike iz Slovenije, Slovaške in Francije, ki jih povezuje ljubezen do zlitja tradicionalnih godb in jazza s poudarkom na vročekrvni improvizaciji. Trio deluje od leta 2014, ko so se srečali slovaška jazz violinistka Petra Onderufova, francoski klasični čelist Toby Kuhn in slovenski etno kitarist Aleksander Kuzmić. Svoj izraz gradijo okrog orientalskih, keltskih in drugih tradicionalnih godb, ki jim v zvečine avtorskih skladbah dodajajo prvine jazza in klasike.

 

Kot tandem, ki igra več inštrumentov, poje v več jezikih in tako združuje več kultur, sta Golnar & Mahan poosebljenje kozmopolitske zasedbe. Od svojega srečanja leta 2011 se pod vplivom iranske oziroma perzijske kulture posvečata povezovanju le-te z jazzom, poliritmijo ter prvinami afrokubanske in evropske klasične glasbe. Ustvarila sta prepoznaven slog pripovednih pesmi v farsiju in angleščini, ki jih odeneta v bogate aranžmaje. V ospredju inštrumentalne spremljave so strune Mahanovih kitar z dvema vratovoma, ki odzvanjajo tako v orientalskih kot jazzovskih lestvicah, in Amirjev poseben komplet tolkal. Vokal pevke Golnar opisujejo kot »enega najmočnejših zvokov, ki ga boste slišali«, pevka pa kombinira več pevskih tehnik, od plemenskega himničnega zaklinjanja prek klasičnega jazzovskega scata do tahrirja, orientalske oblike jodlanja.

 

Kot tandem sodelujeta z drugimi glasbeniki, ki ju spremljata tako na koncertih kot albumih. Po albumih, na katerih sta nastopala v različnih zasedbah oziroma pod različnimi imeni (npr. zasedba Choub in njen album Choub), sta prav s pričujočim triom posnela album Derakht, ki so ga kritiki ocenili kot »resnično mojstrovino«. »Njihova glasba presega zemljepisne in jezikovne meje,« so zapisali pri All About Jazz, medtem ko so na avstrijskem radijskem programu Ö1 njihov glasbeni izraz takole opisali: »Ko Golnar Shahyar poje, zlahka pozabiš na vse drugo. Trio je obogatitev avstrijske glasbene scene«. Nastop avstrijskega tria bo uvedel Wild Strings Trio, druščina dveh glasbenikov in glasbenice z različnimi osebnimi zgodovinami, ki pa v tej zasedbi dihajo kot eno ter ubrano nažigajo razposajeno, večidel plesno, a občasno tudi meditativno mešanico raznolikih tradicij.

 

Posebej sta jim blizu keltska in balkanska godba; igrajo denimo tudi predelave kake bolgarske ali makedonske melodije, a še raje lastne skladbe v podobnem melosu. Kombinacijo predelav tradicionalnih tem in avtorske glasbe je najti na obeh albumih tria, prvencu Lost Weekend (2016) in lani objavljenem Bendjistan. Naslov slednjega je navdihnilo Kuzmićevo igranje na bendžo, ki se ga je lotil na nekonvencionalen način. Kuzmić skrbi tudi za občasne vokalizacije v improviziranem jeziku. V avtorske skladbe po vzoru na tradicijo glasbeniki pretkano vpletajo prvine jazza, flamenka, nove in stare klasike ter improvizacije. Svojo temperamentno godbo so predstavili na številnih domačih odrih, kakor tudi po Evropi, v Iranu in Uzbekistanu ter celo na Kitajskem, kjer so imeli dober ducat koncertov v okviru festivala Shared Joy in Jiangsu.


Nazaj na vrh