Galerija   

Edi Nulz (AUT)

Foto: Antonia Renner
sobota, 20. februar, ob 21.00
Gabrijel, Cerkno; vstop prost
 

Siegmar Brecher (bas klarinet)
Julian Adam Pajzs (tenorska in baritonska kitara)
Valentin Schuster (bobni, žepni klavir)


video_01, video_02, avdio, www, fb



Nekateri početje nenavadnega avstrijskega tria Edi Nulz, ki deluje od leta 2011, imenujejo kot »jazz trio brez basa« ali pa »rock bend brez pevca«, vendar člani benda ne marajo takih opisov, saj si prizadevajo za preseganje ozkih žanrskih okvirjev. V skladu s tem so vloge inštrumentov drugačne kot v konvencionalnih jazzovskih in rockovskih zasedbah. Basovski klarinet, na primer, prevzema vloge tako solističnega inštrumenta kot tudi glavnega pevca ali pa basovske linije. Na prvem koncertu v Cerknem bo trio predstavil čisto svež tretji album  An der vulgären Kante, ki izide februarja pri švicarski založbi Unit Records. To je tudi prvi album, na katerem so vse skladbe skupaj napisali vsi člani med spontanim muziciranjem in »jammanjem«, sami pa pravijo, da je zvok tokrat bolj grob in »old school«.

Žanrske opredelitve pri tem avstrijskem triu ne le, da ni mogoče enoznačno postaviti, marveč zagnana trojica s svojo vznemirljivo mešanico jazza in rocka pod vprašaj postavlja samo smiselnost tovrstnih opredelitev in teženj po »čistosti« žanrov. Tudi prej omenjena opisa sta po mnenju benda popreproščena in »na prvo žogo«, glasba tria pa je hkrati več kot rock in več kot jazz, pa še kaj … Nekonvencionalne vloge v razvejani zvočni sliki benda nima le klarinetist (ki nikakor ni »klasični« solist kot v podobnih formacijah), pač pa tudi ostala člana. Kitarist Julian Adam Pajzs se sprehaja med pletenjem melodij in vzdrževanjem ritma, bobnanje Valentina Schusterja pa s svojim navidezno brezbrižnim ropotanjem prida »piko na i« tej nenavadni glasbeni mešanici – domiselnem in zabavnem zvočnem hibridu, ki se spogleduje z grotesknim.

Bend je nastal za potrebe diplomskega koncerta bobnarja Valentina Schusterja na graški Univerzi za glasbo in upodabljajoče umetnosti. Schuster je sicer vrsto let nastopal v duu s kitaristom Julianom Adamom Pajzsom, diplomski koncert pa je bil tako uspešen, da je trio takoj najel studio in posnel prvenec Jetzt, ki je izšel leta 2012 pri avstrijski založbi Sessionwork Records. Sledili so nastopi na vrsti cenjenih festivalov in prizorišč, kot so Ammertöne Festival Weilheim, Festival Jazzbrücke Vysocina, Porgy & Bess ali Jazzwerkstatt Graz. Leta 2013 je pri isti založbi izšel drugi album Ultrakarl, istega leta pa trio zagnal projekt Die letzten ihrer Art z igralko Adele Neuhauser, ki je na njihovo glasbo brala besedila kultnega avtorja Douglasa Adamsa.

Klarinetist Siegmar Brecher je mdr. študiral pri Karlheinzu Miklinu, med mentorji pa najdemo imena, kot so Charlie Mariano, Gerald Preinfalk in George Garzone. Je ustanovitelj in programski vodja festivala Jazzwerkstatt Graz. V Nemčiji rojeni kitarist Julian Adam Pajzs se je strunarskih veščin mdr. učil pod mentorstvom priznanih imen, kot so Wolfgang Muthspiel, John Abercrombie ali Frank Möbus. Bobnar Valentin Schuster je magistriral na graški umetniški univerzi pri Howardu Curtisu. Kljub navedenim avtoritetam in priznanim šolam se Edi Nulz v svoji srboriti glasbi požvižgajo na tradicijo, konvencije in pričakovanja. Žgejo izjemno zapeljivo in energično mešanico žanrov, ki si sposoja tako od rocka kot od jazza (in še česa vmes), z izkušenim in odmerjenim igranjem pa vešče poplesavajo na tenki črti med natančnostjo in norčavo razposajenostjo, amalgamom in bastardizacijo, všečnostjo in neukrotljivim »razturaštvom«.

Koncert smo pripravili s pomočjo Avstrijskega kulturnega foruma v Ljubljani.




Nazaj na vrh