Damir Avdić (SI / BA), Pravi človek za kapitalizem

Jože Suhadolnik


PAGLEJ!
cikel filmov o glasbi / 25. Keltika 2020 mednarodni festival

 

sobota, 1. februar, Gabrijel, Cerkno

 

ob 19.30 (vstop prost):

Pravi človek za kapitalizem; glasbeni dokumentarec

 

Scenarij in režija: Dušan Moravec. Nastopajo: Damir Avdić, Jure Longyka, Medeja Novak, Igor Bašin, Jan Cvitkovič, Faruk Šehić, Huso Oručević, Admir Čulumarević, Sanja Rejc, Miljenko Jergović, Frenkie, Edo Maajka, Šaran. Produkcija: Društvo ŠKUC, Vertigo, Friendly production, Slovenija, 2013. Trajanje: 54 min. Slovenski podnapisi.

 

trailer, www

 

 

ob 21.00 (vstopnina 5 €):

Damir Avdić (SI / BA); radikalno ojšter poetični rock

 

Damir Avdić (kitara, glas)

 

video_01, video_02, audio, fb

 

Pokoncertni muskosuk: Abstract Truth (SI)



 

Na koncertu ob slovenskem kulturnem prazniku, na katerega vedno povabimo ustvarjalca z izpostavljeno poetično noto, bomo tokrat gostili Damirja Avdića. V Sloveniji živeči bosanski glasbenik spada po mnenju kritike med najbolj samosvoje ustvarjalce na prostoru nekdanje skupne države. Čeprav bi nepoznavalcu opis njegovega početja – prepevanje lastnih pesmi ob spremljavi na kitari – zazvenel kot opis kantavtorja, je Avdić veliko bolj neujemljiv. Avdićeva besedila brezkompromisno in kritično secirajo vsakdanje življenje in žgoča politična vprašanja, medtem ko iz kitare, v skladu z njegovo punkersko zgodovino (bend Rupa u zidu), bruhajo neukrotljivi punk in rock riffi. Na koncertu bo Avdić predstavil novembra 2019 objavljen osmi album Radikalno šik (Kapital Rekord) z desetimi novimi pesmimi, ki jih je sam produciral. Koncertu bo sledil pisan nabor muzik, ki jih bo iz vseh logov, krajev in predalov nabral in izbral Abstract Truth.

Avdić, ki je pred leti nastopal pod imeni Graha, Diplomatz in Bosanski psiho, je kariero začel v hardcorovskem punk bendu Rupa u zidu, leta 2004 pa se je odpravil na samostojno pot s prvencem ...od trnja i žaoka (Slušaj Najglasnije!). Za snemanje vokalov in miksanje novega albuma je poskrbel Mitja Vrhovnik Smrekar, medtem ko pa je ovitek, ki oponaša naslovnico »rumenega« časopisa, delo naših priznanih vizualnih umetnikov, oblikovalca Ajdina Bašića in fotografa Jožeta Suhadolnika. Avdić je dejaven tudi kot pesnik in pisatelj, saj je objavil pet knjig poezije in proze; roman Na krvi ćuprija (Most na krvi) je zaživel tudi kot gledališka predstava v Gledališču Glej. »Za razliko od prejšnje plošče Amerika se je tokrat osredotočil na lokalno problematiko in globalne probleme pustil ob strani. Njegova zagretost meji na postnajstniško jezo, vseeno pa z izbranimi besedami in zanimivimi referencami kaže zrelost, ki se je oblikovala skozi življenje in leta ustvarjanja.« (Tine Ferk, Radio Študent)

Še pred koncertom bomo v okviru cikla Paglej! na brezplačni projekciji predvajali dokumentarec Pravi človek za kapitalizem, ki prikazuje zgodbo o samosvoji glasbeni in pisateljski poti Damirja Avdića, glasbenika iz Tuzle, ki zadnja leta živi in ustvarja v Sloveniji. Film spremlja Avdića med njegovimi knjigami, koncerti, gledališko predstavo in življenjem, kamera z njim potuje tudi po njegovih nastopih po Sloveniji in v mestih bivše Jugoslavije. O njegovem ustvarjanju spregovorijo številni poznavalci, prijatelji in drugi glasbeniki. Tako se v filmu zvrstijo znani novinarji (Jure Longyka, Igor Bašin, Sanja Rejc), glasbeniki (Frenkie, Edo Maajka, Šaran), pisatelji in drugi kulturniki (Jan Cvitkovič, Faruk Šehić, Miljenko Jergović, Huso Oručević, Admir Čulumarević).

Scenarij in režija je delo Dušana Moravca, ki je film snemal kar šest let. Moravca poznamo kot nekdanjega člana pankovskega benda Kuzle in v zadnjih letih predvsem kot plodovitega filmskega ustvarjalca, ki je mdr. posnel kar nekaj glasbenih dokumentarcev: Harmonikarji (2005; portreti sedmih slovenskih harmonikarjev), Polka film (2010; o polki v Združenih državah Amerike) in ne nazadnje tudi dokumentarec o našem festivalu Jazz Cerkno (2011). Film Pravi človek za kapitalizem je Ljubomir Bratić v Delu pospremil s temi besedami: »Tukaj namreč glasba, kitara, zgodba − prevzame vlogo pripovedovalca o Avdiću. Moravčeva identifikacija z Avdićem je velika in prav iz tega nezavednega trenutka se je rodil ta film, ki je bolj koncert kot film, na trenutke pa tudi gledališka predstava.«

 

Cikel Paglej! pripravljamo v koprodukciji z Mestno knjižnico in čitalnico Idrija.


Nazaj na vrh